Wie ben ik?
Aangenaam! Mijn naam is Robi van Liempd en ik werk als freelance content marketeer. Dat doe ik voornamelijk vanuit het kantoor in mijn droomhuis in Lithoijen, waar ik samen met mijn vriend, mijn hond, en mijn 38 planten een heerlijk leven heb. Mensen omschrijven mij vaak als enthousiast, energiek, creatief en betrouwbaar en daar ben ik het zelf wel mee eens.

Als je iets langer dan 2 minuten op mijn website hebt rondgekeken, heb je het vast al zien staan: Het woord ‘passie’. Passie is belangrijk, het vormt de brandstof voor een bedrijf. Ik heb zelf een fikse passie voor taal en communicatie. Eigenlijk al zolang als ik mij kan herinneren. Als kind kon ik veel eerder praten dan lopen en mensen vroegen mijn moeder regelmatig of ik ooit mijn mond dichthield. Toen al vond ik het geweldig om verhalen te vertellen.
Inmiddels heb ik me naast praten ook andere manieren van verhalen vertellen eigen gemaakt. Tot grote opluchting van mijn moeder, trouwens. Sinds ik het leerde, is schrijven als een tweede natuur voor me. Ik schrijf om mijn gedachten te ordenen, om mijn creativiteit te uiten én om ondernemers te helpen.
Het kwam tijdens mijn bijbaantjes al snel voor dat ik mijn werkgever ondersteunde op het gebied van schrijven en online content naast mijn reguliere werkzaamheden. Ik ben altijd kritisch geweest op de manier van communiceren bij bedrijven en ik vond dat daar vaak nog veel te verbeteren viel, dus uiteindelijk trok ik het automatisch naar me toe.
Op die manier ben ik het copywritersvak in gerold. Ik begon met het schrijven van webteksten en ik leerde over SEO. Uiteindelijk kwamen daar ook social media posts, advertorials en e-mail nieuwsbrieven bij. Na een aantal jaren ervaring opgedaan te hebben als content marketeer besloot ik dat het tijd was om voor mezelf te beginnen. Ik focus me op die twee dingen, die ik als creatieveling het allerleukst vind: tekstschrijven en social media advies
“Jouw passie is mijn brandstof!”
Waarom doe ik wat ik doe?
Ik weet zeker dat jij als ondernemer ooit bent begonnen vanuit een bepaalde passie. Een passie voor je product, voor je dienst, of misschien wel voor het helpen van mensen. Het is mijn missie om deze passie bij jou te vangen, uit te vergroten en vervolgens over te brengen naar jouw doelgroep, jouw (potentiële) klanten. Op deze manier zorg ik dat jouw doelgroep minstens net zo enthousiast raakt over jouw merk als jijzelf.
Wat ik het allerleukste vind aan mijn werk zijn glinsterende ogen. Glinsterende ogen die ik zie als ik jou heb geholpen met pakkende teksten of een ijzersterke social media strategie, maar nog veel belangrijker; de twinkeling in je ogen die ik zie als ik je vraag waarom jíj doet wat je doet.
Vergeet je administratie, je nieuwsbrieven en communicatie, de personeelsplanning en andere bijzaken ‘die er nou eenmaal bij horen’. Even back to basics; wat is de Why van jouw onderneming?
Ik weet zeker dat jij als ondernemer ooit bent begonnen vanuit een bepaalde passie. Een passie voor je product, voor je dienst, of misschien wel voor het helpen van mensen.
Mijn visie is dat achter ieder product en iedere dienst passie zit. Hoe ‘saai’ het in eerste instantie misschien ook klinkt, met een flinke scheut passie komt alles tot leven!
Het is mijn missie om deze passie bij jou te vangen, uit te vergroten en vervolgens over te brengen naar jouw doelgroep, jouw (potentiële) klanten. Op deze manier zorg ik dat jouw doelgroep minstens net zo enthousiast raakt over jouw bedrijf als jijzelf. Dat potentiële klanten fan worden van jouw merk. Jouw passie is mijn brandstof!
Ben jij klaar om je ogen te laten glinsteren?